Řidiči dopravního podniku museli podepsat oběžník, který výslovně zakazuje zaměstnancům DP poskytovat oficiální informace o současném stavu věcí. Zaměstnanci nebudou svojí stávku směřovat proti Kalouskovi a jeho úsporným opatřením. Pokud by byla schválena, stane se následující; průměrný řidič dostává měsíčně 20 stravenek v hodnotě 80 Kč, z toho si polovinu platí. To jest měsíčně 800 kč, ke mzdě. Plus dostávají Flexy pasy v hodnotě 1200 Kč ročně a mají zaměstnanecké jízdné pro sebe a členy své rodiny. O všechny tyto výhody by měli přijít. Zaměstnancům DP nejde pouze o vlastní výhody. O stravenky by měli přijít všichni, kdo je v dnešní době pobírají. Kalouskovo tvrzení: nemají je všichni, nebude je mít nikdo. Průměrný řidič pobírá 19 000 Kč čistého měsíčně. Ročně by tedy přišel o 17 000 Kč, a na to Kalousek nabízí pouze úlevu na dani v hodnotě 3000 ročně. Do 10.6. probíhají jednání.
Ještě pár perliček: Dnešní 20ti letý řidič by měl jít do důchodu v 70ti letech. Stávka se netýká pouze odborářů. Běžná praxe je, že řidiči tramvají mají 12-13ti hodinové směny. Ale i tak se málokdy dostanou do vozoven… Mají špatné možnosti využití povinných přestávek. Řidiči se málokdy střídají na vozovnách, kde mají sociální zařízení a další. Řidiči by si museli platit jízdné tramvajenka stojí na rok 4500 Kč. Stávka by měla být od 4h ráno do 4h odpoledne. Stávky se zúčasní řidiči autobusů, vlaků, tramvají a metra.
Pokud vyjede pouze 60% spojů, kolaps v dopravě je jistý a stávka bude, dá se říct, úspěšná.